Köpvillkor

   Handelsvillkor

Kikkertland
Gugvej 140

9210 Aalborg SØ

CVR: DK43080725

Om du har några frågor så kan du ringa till: +45 9630 3409 eller skicka ett mail till: info@kikkertland.se
 

Produktinformation
www.kikkertland.se finns information om produkternas väsentliga egenskaper. Reservation tas för typografiska fel i produktbeskrivningarna. För ytterligare frågor om produkter kan du skicka ett mail till info@kikkertland.se eller ringa +45 9630 3409.

Priser
Vi har fasta låga priser, men förbehåller oss rätten att göra prisändringar i samband med kampanjer och liknande. Därför är alla priser dagspriser och gäller endast på beställningsdagen.

Beställa

Du kan handla på www.kikkertland.se 24 timmar om dygnet. Däremot kan underhåll av webbshopen förekomma, vilket resulterar i tillfällig avstängning.

Du handlar genom att välja de produkter du vill ha och klicka på 'köp'. Produkten läggs alltså i din varukorg. Innehållet i varukorgen kan ändras fram till beställningstillfället och du kan därför även löpande kontrollera innehållet och priset på produkterna i din varukorg.

Eventuella extra kostnader såsom frakt och betalningsavgifter kommer att beräknas före den faktiska betalningen.

Betalning
När du handlar hos oss kan du betala med Klarna, Dankort, E-dankort, Visa, Mastercard, Maestro, Visa - Electron, JBC.

Vi använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din kontoinformation. Det innebär att din information inte går att läsa och att den behandlas konfidentiellt.

Betalningen dras från ditt konto först när din beställning har skickats.

Alla priser visas i SEK och inkluderar 25 % moms. Handlar du från ett land utanför EU visas priset utan moms.  

Efter att du har gjort ett köp i webshopen får du i efterhand en orderbekräftelse via e-post. Kontrollera din skräppostmapp, eftersom dessa e-postmeddelanden ofta kan hamna här.

Om du inte får en orderbekräftelse från oss har ditt köp med stor sannolikhet inte gått igenom. För att kontrollera detta kan du ringa oss på 0045
9630 3409 eller skicka ett mail till info@kikkertland.se (kom ihåg att ange vilket namn beställningen ska beställas i).

Vi reserverar oss för prisändringar, slut i lager och tryckfel.

Leverans
Paketbutik pris från 87 SEK
Företagsleveranspris från 87 SEK
Om ditt paket levereras till ett ombud får du en mail/sms om var det finns att hämta. Paketet ligger sedan kvar hos ombudet i 7 dagar.

Leveranstid är 3-5 dagar om inte annan leveranstid anges med den/de beställda produkten/varorna.

Som utgångspunkt levereras alla produkter tillsammans och därför väntar vi på alla varor i lager om inte annat avtalats. Det blir därför varan med längst leveranstid som avgör när varan skickas.

Om du beställer innan 13.00 måndag-torsdag och före kl 10 på fredag så strävar vi efter att skicka beställningen samma dag om produkterna finns i lager. Vi skickar inte beställningar på Grundlovsdag (5. juni).

I speciella kampanjperioder (Black Week) eller helgdagar (jul) kan leveranstiden förlängas till 4-6 arbetsdagar.

Reservation görs för slutsålda produkter som kanske inte är tillgängliga inom förväntad leveranstid.

Du kommer också att få ett e-postmeddelande med bekräftelse på utskick och spårningsnummer när beställningen har skickats. Observera att vi inte kan hållas ansvariga för förseningar hos distributören.


Retur & ångerrätt
Returer ska skickas till:

Kikkertland
Gugvej 140
9210 Aalborg SØ
Danmark

Som en tjänst har du möjlighet att köpa en returetikett för 89 kr i webshopen https://kikkertland.se/kikare/32-tillbehor-till-kikare/1676-returetiket-sverige/

Observera att returer måste skickas med leverans. Vi tar inte emot paket mot postförskott. Det rekommenderas att du sparar fraktkvittot och eventuellt spårningsnummer på ditt returpaket.

När du handlar på www.kikkertland.se har du 14 dagars ångerrätt från mottagandet av beställningen.

Om du har köpt flera produkter har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera produkter till oss även om de köpts på samma ordernummer. Vid flera olika produkter beställda under samma ordernummer, men levererade individuellt, eller en vara levererad i flera partier, löper perioden från mottagandet av den sista produkten eller varan.

Det går inte att ångra köpet genom att vägra ta emot produkten.

Vid outtagna paket i paketbutiken returneras paketet till oss. Vid retur betalar du själv för returfrakten.

På vissa produkter finns ingen ångerrätt eller så kan du förlora ångerrätten. Det kan vara produkter köpta för ett specifikt event, då produkten inte har något värde efter eventet. Du kan även förlora ångerrätten vid brott mot förseglingen.

Vid retur av produkter ska faktura/kopia av faktura eller ångerblankett med anledning till retur bifogas.

Vi kommer att behandla din retur så snabbt som möjligt inom 14 dagar efter att vi mottagit returpaketet. Vi förbehåller oss rätten att hålla inne betalning tills produkten har mottagits och besiktigats.

Dessa returregler gäller för produkter som säljs till privatpersoner. De gäller därför inte produkter som säljs till företag.

Varans skick vid retur
Vid retur ska produkterna och förpackningen vara i samma skick som när du tog emot den/det/dem. Det innebär att du inte får använda produkterna innan du returnerar och att produkterna ska returneras i oskadad originalförpackning.

Förpackningen är en del av produkternas värde och därför ska den vara intakt och original. Om så inte är fallet anses paketet inte ha returnerats i samma skick som vid mottagandet.

Det är därför inte tillåtet att returnera produkten utan ytterförpackning som skyddar originalförpackningen, då originalförpackningen kan skadas 1) vid transport, 2) genom att tejpa returetiketten och 3) genom att försegla originalförpackningen med tejp.

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Med andra ord – du kan prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik. Om produkten eller originalförpackningen har minskat i värde vid retur får du räkna med att betala för värdeminskningen.

Vi förbehåller oss rätten att inspektera produktens skick innan återbetalning. Om produkten är avskriven dras den av från återbetalningen.


Återbetalning av köp
Vid retur av köp som följer handelsvillkoren kommer beloppet att återbetalas till det betalkort som användes vid köpet.

Pengarna överförs till ditt bankkonto inom 3-5 arbetsdagar. Observera att banker inte behandlar återbetalningar på helger och allmänna helgdagar.


Klagorätt
Om du har ett klagomål, vänligen skicka ett e-postmeddelande till info@kikkertland.se med en detaljerad beskrivning av klagomålet. Skicka gärna bilder.

När du handlar hos oss gäller köplagens regler. Det innebär att du har 24 månaders reklamationsrätt från fakturadatum. Reklamationsrätten gäller fel i materialet/tillverkningen och därför gäller reklamationsrätten inte fel, skador eller slitage, direkt eller indirekt orsakade av felaktig användning, dåligt underhåll, våld eller obehörigt ingripande.

Vi täcker därefter returkostnaderna i rimlig omfattning om reklamationen är berättigad. Vi förbehåller oss rätten att åtgärda reklamationen genom att reparera produkten eller ersätta den med en ny.

Du måste annonsera inom rimlig tid efter att du upptäckt felet. Vi rekommenderar att du gör en reklamation så snart som möjligt – senast 2 månader efter att du upptäckt felet första gången. Därefter förlorar du din rätt att åberopa felet.

Företagsorder
Handlar du som företag skickar vi din beställning inklusive faktura. Observera att när du agerar som företag frånsägs ångerrätten, och produkterna kan därför inte returneras i efterhand. Detta kan bara hända om det är ett klagomål.

Hantering av personuppgifter
Vid köp av produkter från Kikkertland samlar vi in personuppgifter: namn, adress, telefonnummer och e-post. Vi gör detta för att kunna behandla din beställning. Kikkertland tar ansvar för denna information och behandlar den konfidentiellt.

Ansvarsbegränsning
Vi reserverar oss för prisändringar, slutsålda varor och tryckfel.