• Beställ innan 13.00 - MA-TO och vi skickar samma dag (för grön lagerstatus)
  • Betal med Klarna
  • Beställ online 24/7

Celestron AstroFi 127 Wifi Teleskop

7.713 sek

Klarna

Modell/Varunr.: C22206
Lagerstatus: Förväntas på lager august 2022
st.

Celestrons Astro Fi 127 är ett 127 mm alt-azimut Maksutov-Cassegrain-teleskop, perfekt för mark- och himmelskådning när du är på språng. Astro Fi erbjuder fantastisk utsikt över kratrarna på månen, Saturns ringar, den stora röda fläcken på Jupiter, Orion-dimman, Hercules Globular Cluster och så mycket mer på natten. Stjärndiagonalen ger dessutom höger sida upp för användning som ett fläckområde under dagen. Teleskopet är konfigurerat så att du kan observera på kort tid. Du kan samla teleskopet, dess tillbehör och ladda ner SkyPortal-appen på några minuter. De justerbara stativbenen låter dig justera teleskopets höjd. Det totala teleskoppaketet väger bara 7,8 kg, vilket gör den perfekt för att bära vart du än går.

Teleskopet har integrerat WiFi och Celestrons SkyPortal-app. Styr ditt teleskop med din smarta enhet. Astro Fi-serien sänder sin egen trådlösa anslutning till Celestrons SkyPortal-app för enkel fjärrövervakning. Celestrons SkyPortal-app ersätter den traditionella teleskophandkontrollen för en 100% trådlös upplevelse. Sök efter himlen efter ett objekt du vill visa, tryck på objektet i SkyPortal och titta på ditt Astro Fi-teleskop automatiskt hitta objektet. Under observationen tillhandahåller SkyPortal information om objektet. OBS: På grund av mängden information som SkyPortal har att erbjuda rekommenderar vi att du laddar ner appen innan du går ut för att observera.

Var redo att observera snabbt och smärtfritt tack vare Celestrons prisbelönta SkyAlign-teknik. Centrera alla tre ljusa föremål i okularet och ditt teleskop kommer att beräkna dess plats. Du kan till och med skapa en Sky Tour med alla de bästa himmelobjekten som kan ses, baserat på din exakta tid och plats.

Astro Fi 127 levereras med två okular (25 mm och 10 mm), en stjärndiagonal, en integrerad smarttelefonadapter och en röd fläckfyndare. De två okularerna har olika förstoringar för att du ska kunna se specifika föremål. Stjärndiagonalen ger en höger sida upp och ger en mer bekväm betraktningsvinkel när man tittar upp mot himlen. Red spot finder hjälper dig att snabbt centrera ett objekt i din okular för enklare observation.

Gör ännu roligare med Astro Fi genom att använda smarttelefonadaptern. Placera din smartphone i adaptern och fäst den sedan över Astro Fi's okular för att spela in bilder och video av alla dina upptäckter.

Teleskopets design gör det möjligt att röra sig i valfri riktning. Med smartphone-adapter kan du se föremål på himlen eller i naturen! Astro Fi-linsskyddet har en integrerad smarttelefonadapter för att fånga fantastiska bilder av månen, planeter och föremål i naturen, till exempel fåglar och annat djurliv. Med sin lätta, styva ram ger smarttelefonadaptern dig möjlighet att ansluta vilken smartphone som helst till ett teleskopokular med en ytterdiameter på 45 mm eller mindre.

Starry Night-programvara: Ladda ner Celestrons program för Starry Night och lära dig om natthimlen, himmelobjekt och hur du planerar din nästa observationssession. Celestron Starry Night Software är det ledande programvarupaketet för astronomi på marknaden som tillhandahåller resurser och kunskap för att se vårt solsystem.

Diameter tubus

127 mm

Brännvidd

1270 mm f/12

Okularer, 1,25"

25 mm (60x) och 10 mm (150x)

Förstöringar

60x og 155x

Tilbehör

2 okularer, stjärndiagonal, Starpointer

Software

Celestrons Starry Night Special Edition-software, SkyPortal-app.

Högsta användbara forstöring